Thursday, October 25, 2012

Jauhnya Bahagia

Pernah korang rasa jiwa kosong?
 
Untuk waktu yang sekarang, hatiku terasa kosong. Kosong dari segalanya. Aku bersyukur di atas setiap kurniaan maha Penciptaku, Allah SWT. Tidak pernah aku minta untuk diuji dan diduga sebegini. Aku hanya manusia kecil dan juga mungkin seorang hamba Allah yang kurang baik.

Hari ini, aku tersungkur lagi. Akibat terlalu mengharapkan kasih duniawi. Terasa jauhnya diri aku dari cinta manusia. Tidak mengapa. Mungkin ini waktu yang paling pantas untuk aku mendekatkan diri dengan Sang Pencipta. Ya Allah. Hati aku sangat kecewa buat waktu yang sekarang. Mungkin ini adalah pengajaran terbaik supaya aku tidak terlalu taksub dengan cinta di dunia. Sedangkan Allah sentiasa ada untuk aku. Mungkin saat ini, aku sedang diajar untuk bersyukur untuk apa yang aku ada, cukup lah cinta dari keluarga ku, ibu dan bapa ku. Ku harus akur dengan takdirNya. Dan juga mungkin cinta yang gagal ini adalah sebagai untuk mengajar aku untuk menjadi lebih kuat.

Suatu hari, pasti akan ada seseorang yang mampu menyayangiku sepenuh hatinya. Insyaallah. Aku yakin dengan kekuasaanMu Ya Allah. Ini hanyalah ujian kecil bagiku. Mungkin masih ada banyak lagi dugaan yang perlu aku tempuh di kemudian hari. Tiada siapa tahu.

Masih, jiwa aku menjadi kosong, untuk waktu yang sekarang.

No comments:

Post a Comment