Sunday, September 16, 2012

Benda Senang Pun Jadi Susah Kalau Tak Dilakukan Dengan Betul

Hai babes. Salam.

Masalah problem aku malam ni adalah aku sedang serabut pasal subject akaun ni. They said it is the basic accounting and yet, kenapa aku masih tak mampu untuk faham? Adakah aku terlalu bodoh untuk itu? Definitely not. Tak baik cakap diri sendiri bodoh tetapi tak elok puji diri sendiri sebab bakal dikatakan "masuk bakul angkat sendiri". Ye dok?

Hati aku kuat mengatakan yg basic account ni tak sesusah mana pun. Sebabnya, aku yakin yang aku tak faham sebab aku tak pay attention dalam kelas dan juga selalu ponteng kelas. Ehh? Betul la tu. Bukan tak suka dengan pensyarah aku yang comel tu, tetapi mungkin aku rasa kelas akaun dah jadi macam kelas sejarah ataupun kelas story telling lah kononnya. Bukan apa, mungkin pendekatan yang digunakan oleh Mr. Lecturer aku tu tak berapa sesuai dgn diri aku. Aku lebih prefer kalau dia terus ajar straight forward and don't need to sidetrack sana sini. Plus, aku rasa macam naik bullet train sebab pengajaran dalam kelas tu sangat laju. Sangat.

What to do? Aku kena amik initiative sendiri. Study sendiri, because aku yakin aku boleh study on my own. Aku tulis entry ni pun sebab aku nak get some motivation and at least it is written here. The significant thing yang bakal jadi kalau aku failed subject account ni adalah aku kena extend for another semester just to repeat this subject. Memang tak la kan, mintak simpang malaikat 44. Sebabnya, sekarang aku dah final semester, yeayyyy ! haha. Insyaallah, setiap usaha pasti akan ada kejayaan. Ameen.


I know this entry is kinda serabut but still, happy reading okayyy :)

2 comments: