Friday, March 30, 2012

Nak belajar masak because of a person

Assalamualaikum people :)

Alright peeps, to be honest aku memang tak pandai masak. Setakat maggi, telur goreng, air, and goreng2 instant food tu aku boleh2 lah.  So memandangkan cuti semester ni adalah dalam 2 bulan lebih, so tak salah kan aku nak belajar masak. And and, my mum was the one yang offer nak ajar aku. My mum was saying that, "how are you going to treat your future husband nicely if you don't even know how to cook? Almost all men nak makan hasil air tangan isteri sendiri". And i was like, oh okay lah mak, i'll learn how to cook from ya. hehe

so for a start, my mom thought me on how to prepare "sayur labu air". Man, nampak simple tapi banyak jugak la steps dia. So as the result of my excitement untuk memasak, aku terus snap a picture of the sayur labu air. Wanna see it? Kejap eh.




Sayur labu Air





Yea, Insyaallah i will learn some others from my mom. Happy reading lah ye blog simple ni. Gracias :)

No comments:

Post a Comment